19 Ekim 2009 Pazartesi

İngilizcede Sikça Kullanılan Cümleler

1.I see..........Anlıyorum
2. I quit!..........İstifa ediyorum, bırakıyorum, vazgeçiyorum.
3. Let’s go!..........Gidelim
4. Me too..........Ben de
5. My god!..........Aman Tanrım
6. No way!..........Olamaz! Hiçbir şekilde, hiçbir yol,
7. Come on..........Yapma, hadi
8. Hold on..........Bekle
9. I agree..........Aynı fikirdeyim
10. Not bad..........Kötü değil
11. Not yet..........Henüz değil
12. See you..........Görüşürüz
13. Shut up!..........Kapa çeneni
14. So long..........Hoşça kal, oldukça uzun
15. Why not?..........Neden olmasın
16. Allow me..........Bana izin ver
17. Be quiet!..........Sessiz ol
18. Cheer up!..........Neşelen
19. Good job!..........İyi iş
20. Have fun!..........İyi eğlenceler veya eğlen
21. How much?..........Ne kadar
22. I'm full..........Tokum.
23. I'm home..........Evdeyim
24. I'm lost..........Kayboldum.
25. My treat..........Bu benden.


1.So do I----------Bence de
2. This way----------Buradan ya da bu şekilde
3. After you----------Senden sonra
4. Bless you!----------Çok yasa!
5. Follow me----------Beni takip et
6. Forget it!----------Unut onu, unut gitsin
7. Good luck!----------İyi şanslar
8. I decline!----------Reddediyorum
9. I promise----------Söz veririm
10. Of course!----------Tabiî ki
11. Slow down!----------Yavaşla
12. Take care!----------Kendine iyi bak, dikkat et
13. They hurt----------Onlar acıtır, bu incitir
14.Try again----------Tekrar dene
15. Watch out!----------Dikkat et!
16. What's up?----------Ne haber?
17. Be careful!----------Dikkatli ol!
18. Bottoms up!----------Şerefe! İçkiyi bir yudumda bitirmek. Fondip yapmak
19. Don't move!----------Kımıldama!
20. Guess what?----------Tahmin et ne (oldu)?
21. I doubt it----------Ondan şüpheliyim, Ondan şüphe ederim.
22. I think so----------Sanırım öyle
23. I'm single----------Bekârım
24. Keep it up!----------Aynen devam et!
25. Let me see----------Bir bakayım


1.He has a large income----------Onun kazancı çok, iyi para kazanıyor
2. He looks very healthy----------O çok sağlıklı gözüküyor
3. He paused for a reply----------Cevap vermek için durdu
4. He repaired his house----------O onun evini tamir etti
5. He suggested a picnic----------Piknik yapmayı önerdi
6. Here's a gift for you----------Bu senin için bir hediye, işte hediyen!
7. How much does it cost? ----------O ne kadar tutuyor, maliyeti nedir?
8. I caught the last bus----------Son otobüse yetiştim
9. I could hardly speak----------Zorlukla konuşabildim
10. I'll have to try that----------Bunu denemek zorundayım
11. I'm very proud of you----------Seninle gurur duyuyorum
12. It doesn't make sense----------Bunun bir anlamı yok
13. Make yourself at home----------Kendini evdeymiş gibi hisset
14. My car needs washing----------Arabamın yıkamaya ihtiyacı var
15. None of your business! ----------Seni ilgilendirmez
16. Not a sound was heard----------Sessizlik hâkimdi, çıt yoktu
17. That's always the case----------Her zaman öyledir.
18. The road divides here----------Yol burada ayrılıyor
19. Those are watermelons----------Bunlar karpuz
20. What a nice day (it is)! ----------Ne güzel bir gün!
21. What's wrong with you? ----------Neyin var?
22. You are a chicken----------Sen bir ödleksin
23. A lovely day, isn’t it? ----------Hoş bir gün, (öyle) değil mi?
24. He is collecting (saving) money----------Para biriktiriyor
25. He was born in New York----------O New York da doğdu



1.It sounds great!...............Kulağa harika geliyor!
2. It's a fine day...............Güzel bir gün
3. So far So good...............Şimdiye kadar çok iyi
4. What time is it? ...............Saat kaç?
5. You can make it! ...............Yapabilirsin
6. Control yourself!...............Kendini kontrol et
7. You should profit by my exam----------Benim durumumdan ders almalısınız.
8. He is ill in bed----------O yatakta hasta
9. He lacks courage...............O cesaretten yoksundur
10. How's everything?...............Her şey nasıl
11. I have no choice...............Seçeneğim yok
12. I like ice-cream...............Dondurmayı severim
13. I love this game...............Bu oyuna bayılırım
14. I'll try my best...............Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım
15. I'm On your side...............Ben senin tarafındayım
16. Long time no see! ...............Uzun zamandır görüşmedik
17. No pain no gain...............Acı yoksa kazanmak yok
18. Well it depends...............Şeye göre değişir, şeye bağlı
19. We're all for it...............Hepimiz onun için varız, buradayız
20. What a good deal! ...............Ne iyi bir anlaşma
21. What should I do?...............Ne yapmalıyım
22. You asked for it! ...............Sen kaşındın
23. You have my word...............Benim sözüme sahibisin
24. Believe it or not!...............İnan veya inanma
25. Don't count on me...............Beni hesaba katma, bana güvenme o konuda


1.Never mind................Boş ver, zararı yok
2. No problem!................Sorun yok!
3. That's all!................Hepsi bu, bu kadar.
4. Time is up................Zaman doldu, süre bitti.
5. What's new?................Ne haber
6. Count me on................Count me in=Ben varım, beni de sayın.
7. Don't worry................Endişelenme
8. Feel better................Daha iyi hissetmek, daha iyi olmak
9. I love you!................Seni seviyorum.
10. I'm his fan................Onun hayranıyım
11. Is it yours?................Bu senin mi?
12. That's neat................İlginç bir şey
13. Are you sure?................Emin misin?
14. Do l have to?................Yapmak zorunda mıyım?
15. He is my age................O benim yaşımda
16. Here you are................İşte buyurun (alın), işte buradasın
17. No one knows................Kimse bilemez
18. Take it easy................Rahatına bak, kafana takma, boşver
19. What a pity!................Ne yazık!
20. Any thing else?................Başka bir şey var mı?
21. To be careful!................Dikkatli olmak
22. Do me a favor................Bana bir iyilik yap
23. Help yourself................Kendine yardım et
24. I'm on a diet................Diyetteyim
25. Keep in touch................Muhafaza et, irtibatı kesme, teması kesme


1.Time is money...............Zaman paradır
2. Who's calling?...............Kim arıyor, kim çağırıyor
3. You did right...............Doğru yaptın
4. You set me up!...............Bana tezgâh kurdun!
5. Can I help you?...............Yardım edebilir miyim?
6. Enjoy yourself!...............Eylenmene bak!
7. Excuse me,Sir...............Affedersiniz efendim
8. Give me a hand!...............Bana yardımcı ol, bana yardım et (şu işe bi el at).
9. How's it going?...............Nasıl gidiyor? Ne var ne yok?
10. I have no idea...............Hiçbir fikrim yok
11. I just made it!...............Şimdi yaptım.
12. I'll see to it...............O işi hallederim ben.
13. I'm in a hurry!...............Acelem var
14. It's her field...............En iyi o bilir, onun alanı
15. It's up to you ...............Bu sana bağlı
16. Just wonderful!...............Harika!
17. What about you?...............Peki ya sen, bu konuda senin fikrin ne, sen bu konuda ne düşünüyorsun?
18. You owe me one...............Bana borçlusun
19. You're welcome...............Birşey değil
20. Any day will do...............Herhangi bir gün bana uğra
21. Are you kidding?...............Kafamı buluyor (tam Türkçe)
22. Congratulations!...............Tebrikler!
23. I can't help it...............Benim elimde olan bir şey değil.
24. I don't mean it...............Onu demek istemedim, onu kasdetmedim.
25. I'll fix you up...............Sizinle ilgileneceğim.


1.He was not a bit tired...............Hiç yorgun değildi.
2. I will be more careful...............Çok daha dikkatli olacağım, daha dikkatli olurum
3. I will never forget it...............Onu hiçbir zaman unutmıyacağım
4. It is Just what I need...............Bu tam da ihtiyacım olan şey
5. It rather surprised me...............Bu beni oldukça şaşırttı, Şaşırdım
6. Just around the corner...............Eli kulağında, hemen olacak
7. Just for entertainment...............Sadece eğlenme amaçlı
8. Let bygones be bygones...............Eski eskide kalsın (barıştık, eskiyi irdelemeye gerek yok)
9. Mother doesn't make up...............Annem makyaj yapmıyor
10. Oh, you are kidding me...............Ah! Benimle kafa buluyorsun
11. She has been to school...............O okulda olmak zorundaydı
12. Skating is interesting...............Patenle kaymak ilgi çekicidir
13. Supper is ready at six...............Akşam yemeği 6’dadır, akşam yemeği saat 6’da hazır.
14. That's a terrific idea! ...............Bu çok güzel bir fikir, müthiş bir fikir
15. What horrible weather! ...............Ne korkunç hava
16. Which would you prefer...............Hangisini tercih edersiniz?
17. Does she like ice-cream? ...............Dondurmayı sever mi?
18. First come first served ...............İlk gelene ilk önce hizmet edilir
19. Great minds think alike ...............Harika zekâlar birbirine benzer
20. He has a sense of humor ...............O şakadan anlar
21. He is acting an old man ...............O yaşlı bir adammış gibi hareket ediyor.
22. He is looking for a job ...............İş arıyor.
23. He doesn't care about me ...............O beni umursamıyor.
24. I develop films myself...............Filmleri kendim banyo ediyorum.
25. I felt no regret for it ...............Onun için pişmanlık duymadım


1.I get up at six o'clock ...............Saat 6 da kalkarım.
2. I meet the boss himself ...............Patronun kendisiyle tanışırım.
3. I owe you for my dinner ...............Sana akşam yemeği borçluyum.
4. I really enjoyed myself ...............Gerçekten beğendim.
5. I'm fed up with my work!...............İşimden usandım.
6. It's no use complaining ...............Şikâyet etmenin bir anlamı yok.
7. She's under the weather ...............O grip / hasta oldu.
8. The child sobbed sadly...............Çocuk üzüntüyle hıçkıra hıçkıra ağladı.
9. The rumor had no basis ...............O söylentinin asli yok.
10. They praised him highly...............Ona çok dua ettiler.
11. Winter is a cold season...............Kış soğuk bir mevsimdir.
12. You can call me any time............... Beni istediğin zaman arayabilirsin.
13. 15 divided by 3 equals 5............... 15 i 3 e bolünce 5 olur.
14. All for one, one for all............... Hepimiz birimiz birimiz hepimiz için.
15. East, west, home is best...............Ne doğu ne batı evim en iyisi. (Türkçesi “evcazım evcazım sen bilirsin halcazım”
16. He grasped both my hands............... Ellerimi yakaladı.
17. He is physically mature...............O fiziksel olarak yetişkindir.
18. I am so sorry about this...............Bunun için çok üzgünüm.
19. I can't afford a new car...............Yeni bir araba almaya gücüm yetmiyor.
20. I do want to see him now...............Onu şimdi görmek istiyorum.
21. I have the right to know...............Bilmeye hakkim var.
22. I heard some one laughing...............Birinin gülmesini duydum.
23. I suppose you dance much............... Sanırım sen çok dans ediyorsun.
24. I walked across the park...............Parkı boydan boya geçtim.
25. I'll just play it by ear...............Koşullar neyi gerektirirse öyle hareket ederim.


1.I'm not sure I can do it...............Onu yapabilmeğime emin değilim.
2. I'm not used to drinking...............İçmeye alışkın değilim.
3. Is the cut still painful? ...............Yara hala acıyor mu?
4. It's too good to be true! ...............Gerçek olamayacak kadar iyi.
5. Jean is a blue-eyed girl...............Jean mavi gözlü bir kızdır.
6. Let's not waste our time...............Zamanımızı boşa harcamayalım.
7. May I ask some questions?............... Sana birkaç soru sorabilir miyim?
8. Money is not everything...............Para her şey değildir.
9. Neither of the men spoke...............Her ikisi de konuşmadı.
10. Stop making such a noise...............Gürültü yapmayı kes.
11. That makes no difference............... Bu ayırım (fark) yapmaz.
12. The price is reasonable...............Fiyat uygundur.
13. They crowned him king...............Kral ilan edildi, yüceltildi.
14. They're in red and white...............Onlar kırmızı ve beyaz giysi giyiyorlar.
15. We all desire happiness...............Hepimiz mutluluğu isteriz.
16. We just caught the plane...............Uçağa şimdi yetiştik.
17. What shall we do tonight? ............... Bu akşam ne yapacağız?
18. What's your goal in life?...............Hayatki amacın ne?
19. When was the house built? ............... Ev ne zaman inşa edildi?
20. Why did you stay at home? ...............Neden Evde kaldın?
21. Would you like some help?............... Biraz yardım ister misin?
22. You mustn't aim too high...............Çok yüksek amaç seçmemelisin
23. You're really killing me! ...............Beni gerçekten olduruyorsun
24. You've got a point there............... İyi bir noktaya değindin.
25. Being criticized is awful! ............... Eleştirilmek berbat bir şey.


1.Don't fall for it! ............... (argo) aldatılma
2.Don't let me down...............Beni hayal kırıklığına uğratma.
3. Easy come easy go...............Kolay gelen kolay gider
4. I beg your pardon...............Müsaade eder misiniz?
5. I beg your pardon? ...............Affedersiniz anlayamadım?
6. I'll be back soon...............Çok yakın zamanda geri geleceğim
7. I'll check it out...............Onu araştıracağım
8. It’s a long story...............Uzun hikâye
9. It’s Sunday today...............Bugün pazar
10. Just wait and see! ...............Sadece bekle ve gör
11. Make up your mind...............Karar ver
12. That's all I need...............İhtiyacım olan şey bu
13. The view is great...............Manzara harika
14. The wall has ears...............Yerin kulağı vardır.
15. There comes a bus...............İşte otobüs geliyor
16. What day is today? ...............Bugün günlerden ne
17. What do you think?...............Ne düşünüyorsun
18. Who told you that...............Kim dedi sana bunu?
19. Who's kicking off? ............... (argo)kim nalları dikiyor?
20. Yes,I suppose so...............Evet galiba öyle
21. You can't miss it...............Kaçırmazsın (Bir yeri tariften sonra “kolay bulursun” anlamında)
22. Any messages for me? ...............Benim için mesaj var mı?
23. Don't be so modest...............Çok alçakgönüllü olma
24. Don't give me that!...............Atmaaa!
25. He is a smart boy...............O zeki bir çocuk


1.He is just a child............... O sadece bir çocuk
2. I can't follow you............... Seni takip edemem
3. I felt sort of ill............... Kendimi hasta gibi hissettim
4. I have a good idea! ............... İyi bir fikrim var
5. It is growing cool............... Hava soğuyor.
6. It seems all right............... Tamam gibi gözüküyor
7. It's going too far............... Çok ileriye gitti.
8. May I use your pen?............... Kaleminizi kullanabilir miyim?(Resmi)
9. She had a bad cold............... Onun kötü bir soğuk algınlığı var
10. That's a good idea............... Bu iyi bir fikir
11. The answer is zero............... Cevap sıfırdır
12. What does she like? ............... O neyi sever?
13. As soon as possible! ............... Mümkün olan en kısa sürede
14. He can hardly speak............... O zorlukla konuşabilir
15. He always talks big............... O her zaman büyük konuşur
16. He won an election............... O seçimi kazandı
17. I am a football fan............... Ben bir futbol hayranıyım.
18. If only I could fly............... Keşke uçabilseydim
19. I'll be right there............... Hemen geliyorum.
20. I'll see you at six............... Seni 6 da göreceği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder